Wznoszenie barków ze sztangą

Najlepszą odmianą tego ćwiczenia jest jego wykonywanie ze sztangą. Nie ma wtedy żadnych problemów z obciążeniem, które w przypadku większości ćwiczących przekroczy ponad 100 kilogramów, jeśli nie 200. Oczywiście nadal najważniejsza jest tutaj technika, którą można doskonalić wykonując to samo ćwiczenie na przykład na wyciągu. Wersja ze sztangą jest już dla osób nieco bardziej zaawansowanych, jeśli chodzi o trening. Problemem jednak może być prawidłowy chwyt. Tak duży ciężar ma to do siebie, że sztanga dosyć szybko staje się trudna do utrzymania w dłoni, pomimo tego, że nadal mamy jeszcze siłę ćwiczyć. Aby sobie z tym problemem poradzić można zastosować specjalne paski, którymi nie jako przywiązać można sztangę, do swojej ręki, co ułatwi w znacznej mierze ćwiczenie. Należy pamiętać też o tym, że podczas wykonywania ćwiczenia, sztanga może ocierać się troszkę o nogi. Może być to nieco uciążliwe w sytuacji gdy ktoś ćwiczy w bardzo krótkich spodenkach. Poza tym ćwiczenie to wykonuje się dokładnie tak samo jak w innych jego odmianach. Należy stanąć prosto. 

Podczas ćwiczenia ręce powinny być cały czas wyprostowane, a sztangę podnosi się, podnosząc po prostu ramiona. Jest to dosyć dobry sposób na to aby wytrenować tą partię mięśni. Zaleca się wykonywanie co najzimniej 10, do nawet 20 paru ruchów. Jeśli już pierwsze ruchy sprawiają trudności to jest to bez wątpienia znak, że zastosowane obciążenie jest nazbyt duże i zaleca się jego zmniejszenie. Po podniesieniu sztangi na maksymalną możliwą wysokość można chwile „wytrzymać”. Napięcie mięśni jest wtedy o wiele większe co także wpływa na efektywność takiego treningu, a o to chyba przecież chodzi. Zaleca się wykonywać od 3 do nawet 5 serii tego ćwiczenia.  

konta bankowe



Możliwość komentowania jest wyłączona.